"smala chokladbollar"

att trolla fram smala chokladbollar
är ingen konst

du behöver:
1 dl Kesella
4 msk Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
1 ½ msk Kakao
2 krm Salt
3 dl Havregryn
cirka 2 msk Mjölk



börja med att hälla i 1 dl Kesella



sedan 4 msk Strösocker


p.s
sedan ska du egentligen ha i 1 tsk Vaniljsocker,
men vi hade inget hemma så jag struntade i det!





och efter det häller du i 1 ½ msk Kakao! :)



och efter Kakaon häller du i 2 krm Salt!



sedan i med 3 dl Havregryn :)



och till sist i med cirka 2 msk Mjölk!



sedan i med händerna och knåda runt :)
och sedan är det bara att rulla det i kokos!



och nu var det klart, bara in med dom i kylen en stund!
sedan är dom klara, det tog cirka 15 minter! :)
lätt som en plätt, ciao!



nu är bilderna tagna med mobilen, därför är dom så himla dåliga!
haha, men iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

mums! :) och jag måste fråga, smakar dom som 'vanliga' chokladbollar, jag menar, man har ju inget kaffe? ;) kram

2008-10-01 @ 15:44:38
Postat av: hilda

svar: tack så mycket =)

2008-10-01 @ 20:32:36
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Ååh nu blev jag sugen på chokladbollar bara för det suck ;D

2008-10-02 @ 13:52:21
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: linda olsson :)

svar till anonym: nej, det är det dom inte gör! eftersom det är Kesella i så blir det en väldigt "sträv" smak, men dom är helt okej! någon du borde testa, men dom är ingenting mot vanliga! puss!

2008-10-02 @ 17:18:30
URL: http://lindaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0