borta bra men hemma bäst?

borta bra men hemma bäst
så känns det inte nu iallafall, det är ju 40 graders skillnad
för tusan gubbar!
jag tror jag dööööör.
och nelly den jävlen är kvar där nere, hennes flyg lyfter nog snart
så hon är hemma imorgon kväll eller något sånt.

för övrigt har vi haft en super semester, bästa jag varit med om!
riktigt riktigt mysigt har det varit, bortsett från nellys olycka :/
det var så att en av dagarna var jag, nelly och hennes pappa ute och snorklade.
det gick inte allt för bra för mig eftersom jag bara snorklat en gång tidigare
så hennes pappa höll sig till mig hela tiden, så nelly var inte med oss hela tiden ..
sen plötsligt dras nelly in i en stark undervattens ström som trycker henne upp mot korall reven gång på gång!
och dom är inte lite vassa heller, som knivar!
när väl jörgen (hennes pappa) fått tag i henne lyfter han upp henne på en sten och skriker
åt mig att simma tillbaka till stranden.
innan jag började simma inått kastade jag en blick på nelly för att se hur det var med henne
och det var det värsta jag sett, min bästavän var helt förstörd .. blod överallt.
jag fick panik. det var cirka 150 meter till stranden och hela den biten skulle jag simma själv.
under mig hade jag världens giftigaste fisk som jörgen precis visat mig innan detta hände..
eftersom jag fick panik grät jag och andades hur fort som helst så
mina snorkelglasögon var helt dimmiga! jag såg ingenting.
när jag väl var framme vid stranden igen bröt jag ihop, jag kunde inte ens stå på mina ben ..

några minuter senare kommer nelly och hennes pappa tillbaka,
nellys sår svider av allt saltvatten och det ser riktigt illa ut.
så dom blir tvugna att ta första taxin till närmaste sjukhus för att sy.
själv får jag springa tillbaka cirka 200 meter med alla snorkel saker
och berätta för resten av hennes och min familju vad som hänt.
och nellys mamma bryter ihop, skriker och gråter.
mamma försöker trösta henne så gott det går och vi tar
en taxi hem till hotellet, alla gråter i taxin.
ingen visste egentligen hur pass allvarligt det var med nelly
och vi visste inte heller till vilket sjukhus dom hade åkt.
vi hade ju bara varit i thailand i 2 dygn så vi kände inte till någonting.

jag var fortfarande helt borta så jag fick gå och lägga mig
och när jag vaknar igen är nelly tillbaka.
biten som lossnat på örat syddes fast igen, också axlen fick hon sy.
första veckan fick hon inte bada alls, det sög get balle.
ärren har läkt jätte fint och det syns nästan ingenting :)
det som känns läskigt nu i efterhand är ifall det hade
varit hajar just där vi var och snorklade..
eftersom att hon blödde så pass mycket hade hon
ju varit rena godis biten..
får tårar i ögonen, ush.



jag älskar dig
du är bäst
<3






Kommentarer
Postat av: Louise

usch, läskigt värre, men tur att det blev bra till slut.:)

2009-01-19 @ 15:27:10
URL: http://louiseramstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0